شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

با خيالي آسوده وسايل آشپزخانه خود را مديريت كنيد

وسايل سرو غذاي مناسب براي تزيين غذا

۴ بازديد

براي همه ما پيش آمده است. سر سفره، غذا را جلوي شما ميگذارند، بشقابي كه به زيبايي چيده و تزيين شده است و شما هنوز دست به قاشق و چنگال نزده، گوشي همراه خود را بر مي داريد تا از آن غذاي فوق العاده زيبا عكس بگيريد و در اينستاگرام يا شبكه هي اجتماعي ديگر ان را به اشتراك بگذاريد.امروزه اين موضوع بسيار بديهي است كه ظاهر غذاي شما به اندازه مزه آن اهميت دارد.

 

بنابراين اگر جزو شكموها هستيد يا علاقه زيادي به برگزاري مهماني شام داريد، گام مهمي هست كه ميتوانيد با استفاده از آن غذايتان را از غذايي عالي به غذايي شگفت انگيز مبدل كنيد. داريم در مورد مراحل سرو غذا صحبت مي كنيم. ما در كل در گستره انتخاب شما (از انتخاب مواد اوليه مناسب تا نوع بشقابي كه استفاده مي كنيد) به شما كمك خواهيم كرد تا ظاهر غذاي خود را به نحوي درآوريد كه ارزش قرار دادن در اينستاگرام را داشته باشد. بنابراين، ذوق هنري خود را به كار گيريد و همراه ما باشيد تا اصول اوليه چگونگي سرو كردن غذا مانند يك سرآشپز حرفه اي را بياموزيد.

چگونه انتخاب كنيد وجود كدام مواد اوليه در غذا با هم تناسب دارد؟

اولين گام براي سرو كردن غذا، انتخاب مواد اوليه آن است. در هنگام سرو كردن غذا مهم است كه نه تنها مواد اوليه اي را انتخاب كنيد كه از نظر طعم با هم تناسب دارند، بلكه اين مواد در كنار هم زيبا به نظر برسند. شما ابتدا با چشمانتان غذا مي خوريد، بنابراين انتخاب مواد اوليه گام مهمي است.

 

مرحله 1: رنگ بندي

رنگ براي داشتن يك بشقاب عالي و بي عيب و نقص بسيار مهم است. يك وعده غذايي تك رنگ خسته كننده به نظر مي رسد و قطعا شما را گرسنه نمي كند. بشقاب هايي كه شامل انواع رنگ هاي روشن هستند، اشتها را بيشتر تحريك مي كنند.

 

اما اگر غذايي كه سرو مي كنيد رنگ و رو رفته و يكنواخت باشد چه؟ افزودن سبزيجات معطر تازه، كاهو، كلم و حتي گلهاي خوراكي، رنگهاي متنوع و تضادي را ايجاد مي كند كه باعث جذابيت بصري غذا خواهند شد، مثل جعفري، گوجه فرنگي و پياز روي اين سوپ خيار سرد.اگر توجه كرد باشيد در كانال هاي آشپزي كه در يوتيوب و آپارات آموزش غذا مي دهند چه زيبا و با رنگ هاي متفوت غذايي كه درست كرده اند را تزين كرده اند.

يا سرو كردن غذايي (مانند يك غذاي پروتئيني) را در نظر بگيريد كه تنوع رنگي ندارد و ظاهر آن اشتهاي افراد را تحريك نمي كند. تصور كنيد كه چنين غذايي همراه با سبزيجات رنگارنگ سرو شود. مانند يك بشقاب استيك فلفلي و سيب زميني شيرين و سس آوكادو.

يكي ديگر از عناصر كليدي در سرو كردن غذا ارتفاع است. فقط به فكر پر كردن بشقاب نباشيد بلكه به ارتفاع آن هم فكر كنيد. لايه بندي و انباشته كردن غذا مي تواند ابعاد و ظاهر هيجان انگيزي را به بشقاب غذا بيافزايد. اين كوكي ها و وافل هاي خامه اي كه خوشمزه به نظر مي رسند، بر روي هم انباشته شده اند و تكه وافلي كه به لايه هاي انباشته شده تكيه كرده است، جذبه و زيبايي بيشتري به بشقاب اضافه ميكند و در ضمن فضاي خالي بشقاب را نيز پر ميكند.

مرحله 3تزيين

تزيينات غذا مي توانند تغيير زيادي در ظاهر و طعم كلي آن ايجاد نمايند. بهترين شيوه ها براي انتخاب تزيين عالي براي غذا را در ادامه ميبينيد. طعم غذا مهم است! طعم غذا را بهبود دهيد، با آن مبارزه نكنيد.

از سبزيجات تازه براي افزودن رنگ و عطر به غذا استفاده كنيد. هميشه مي توان از جعفري براي اين كار استفاده كرد. شويد، تره، نعنا يا گشنيز هم گزينه هاي مناسبي هستند (در تصوير بالا از گشنيز براي تزيين نوعي پيتزا استفاده شده است).

از پوست ليمو ترش رنده شده براي تزيين غذايتان استفاده كنيد يا از قاچ ها و ورقه هاي ليمو ترش براي تزيين استفاده كنيد.

از تزيينات خلاقانه و غير منتظره مانند انواع توت ها و ادويه جات استفاده كنيد.

گل هاي خوراكي تازه را به صورت پراكنده بر روي غذا بريزيد.

بهترين ابزار براي سرو كردن غذا

يكي از بهترين قسمت هاي سرو غذا، تزيين آن است. داشتن چند ابزار ويژه به شما كمك مي كند تا با استفاده از ذوق و سليقه خود، بشقاب غذا را از يكنواختي و رنگ و رو رفته بودن در آورده به غذايي خيره كننده تبديل كنيد. ابزارهايي مانند انبر سالاد بلند و نازك بهترين دوست يك آشپز براي چيدن تزيينات كوچكتر هستند.

يا يك قلم مو برداريد و با سس شروع به نقاشي كنيد

حتي مي توانيد از يك قاشق معمولي هم استفاده كنيد. مقداري سس در بشقاب بريزيد (در اين مورد سس هاي غليظتر بهتر عمل مي كنند) و با پشت قاشق كل سس را در حركتي سريع بكشيد. خطوط و اشكال به جاذبه بصري غذا مي افزايند و باعث ميشوند سس به صورت مواج و در حال حركت به نظر برسد.

اگر رشته كن سبزيجات (اسپيرالايزر) يا خلال كن داريد، مي توانيد حتي ظاهر ساده ترين مواد موجود در بشقاب را نيز بهتر كنيد؛ مانند رشته هاي هويج بر روي اين بشقاب نودل و سبزيجات.

و چاقوي وفادارتان را كه هميشه در زمان آشپزي و سرو غذا كمك حالتان بوده است، فراموش نكنيد. به سادگي ميوه ها يا سبزيجات خود را به شكل هاي جالب و خلاقانه برش دهيد. اين كار مي تواند جلوه اي خاص و زيبا به بشقاب غذا اضافه كند.

 

با اين وجود، كليد موفقيت در تزيين غذا اين است كه نسبت به كامل و بي نقص به نظر رسيدن آن وسواس نداشته باشيد. كمي آشفتگي كنترل شده متعادل تر بوده و نگاه كردن به آن لذت بخش تر از يك تزيين دقيق و شديد است. شكل خطوط مستقيم را با يك قوس تمام كنيد و بالعكس. تزيينات مختلف و متضاد را با يكديگر تركيب كنيد. با عدم تقارن بازي كنيد. هنگام پراكنده كردن چيزي بر روي صفحه، بگذاريد غذا به طور طبيعي بر روي بشقاب بنشيند تا ظاهر آن طبيعي تر به نظر برسد. در نتيجه همه احساس مي كنند غذا طبيعي تر بوده و با وسواس كمتري تزيين شده است.

 

مشاوره براي ديجيتال ماركتينگ

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.