شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

با خيالي آسوده وسايل آشپزخانه خود را مديريت كنيد

كاربرد وسايل آشپزخانه در انواع مختلف آشپزخانه جزيره اي

۴ بازديد

كاربردهاي مختلف جزيره آشپزخانه كدامند؟

مخصوص كار

اين نوع جزيره‌ها كه از سبك‌هاي روستايي الهام گرفته شده‌اند، از قفسه‌هاي باز و جاي زياد بهره مي‌برند. البته در اين نوع جزيره، مرتب نگه‌داشتن فضا كمي دشوار مي‌شود.

مخصوص انبار وسايل مختلف

اين نوع جزيره، يك كابينت ثابت با پيشخواني معمولي است. سينك ظرف‌شويي يا گاز ندارد و شبيه به يك كمد در وسط آشپزخانه روي سراميك آشپزخانه است.

مخصوص آماده سازي مواد غذايي و شستشو

در اين نوع از جزيره آشپزخانه از سينك ظرفشويي استفاده شده است. به علاوه فضايي بر روي پيشخوان اين جزيره‌ها فراهم شده كه بر روي آن مي‌توانيد مواد غذايي را آماده كنيد و حتي براي مهماني‌هاي سلف سرويس از آن استفاده كنيد و وسايل سرو غذا مثل انبر سالاد و سالاد براي پذيرايي را بر روي اينگونه ميز ها بگذاريد.

مخصوص ميز غذاخوري

يك جزيره آشپزخانه كه براي غذاخوري طراحي شده است، بايد فضاي كافي براي قرارگيري زانوها در زير آن را داشته باشد. به همين خاطر، لبه‌هاي پيشخوان در سمت صندلي‌ها بايد به اندازه ۶۰ سانتي‌متر، از جزيره بيرون زده باشد و امكان غذا خوردن روي ميز را هم دارا باشد و به راحتي بتوان بشقاب و قاشق و چاقوها را روي ميز گذاشت.

مخصوص آشپزي

وقتي اجاق‌ گاز روي جزيره آشپزخانه كار شده باشد، آشپز به وسط اشپزخانه هدايت مي‌شود و به اين ترتيب تسط كامل به فضاي اطراف پيدا مي‌كند. ولي مشكل اين نوع جزيره اين است كه ريخت و پاش زيادي دارد و آشپزخانه را كمي شلخته نشان مي‌دهد چون كه وسايل آشپزخانه روي ميز باقي مانده است.

مخصوص آشپزي و غذاخوري

براي اين منظور، توجه داشته باشيد كه بهتر است سطح غذاخوري از سطح آشپزي پيشخوان بالاتر باشد تا امنيت بيشتري برقرار شود.در خيلي از برنامه هاي آشپزي كه در اينستاگرام يا يوتيوب موجود است اكثر آشپزها از همين نوع ميز ها استفاده ميكنند

انواع مختلف جزيره آشپزخانه كدامند؟

انواع مختلف ميز هازا ميتوانيد در شبكه ي اجتماعي پينترست هم مشاهده كنيد كه تنوع بسيار بالايي دارد.

ميز متحرك چرخ‌دار

اين نوع جزيره براي آشپزخانه‌هاي كوچك مناسب است تا هر زمان آن را نياز نداشتيد به يك گوشه حركت دهيد. ابعاد اين نوع جزيره آشپزخانه معمولا ۶۰ سانتي‌متر در ۹۰ سانتي‌متر است و به راحتي ميتوان از وسايل برقي آشپزخانه مثل ميكسر ها روي اين ميز ها استفاده كرد و هرگاه نيازي به آنها بود ميز را جا به جا كرد.

جزيره‌هاي L-شكل

چيدمان ال، تنها به مبل هاي ال شكل محدود نمي‌شود. اين شكل از جزيره آشپزخانه، امكان انجام فعاليت‌هاي زيادي را به شما مي‌دهد. مي‌توانيد از يك طرف آن براي آشپزي و از طرف ديگرش به عنوان ميز غذاخوري يا سينك ظرف شويي يا هر چيز ديگري استفاده كنيد.

جزيره‌هاي T-شكل

مي‌توانيد ميز غذاخوري را به وسط جزيره آشپزخانه بچسبانيد و فضاي آشپزخانه را يكپارچه كنيد.

جزيره آشپزخانه منحني

جزيره آشپزخانه منحني، براي ايجاد حس حركت و پويايي در محيط مناسب است. به علاوه، به دليل احاطه شدن توسط جزيره، تسلط شما بر قسمت‌هاي مختلف جزيره بيشتر خواهد شد.

چه قطعات و وسايلي را مي‌توان بر روي يك جزيره آشپزخانه سوار كرد؟

سينك ظرفشويي

سينك ظرفشويي چه بزرگ باشد و چه كوچك، بايد به چاه تخليه متصل باشد. لوله تخليه را هم ميتوان از داخل كابينت ها رد كرد و هم از زير زمين.

ماشين ظرفشويي

ماشين ظرفشويي مكمل مناسبي براي سينك ظرفشويي در جزيره آشپزخانه است. بهتر است ماشين ظرفشويي و سينك ظرفشويي نزديك به هم باشند، تا هم استفاده از آن‌ها راحت باشد و هم از يك چاه تخليه استفاده كنند.

يخچال در جزيره آشپزخانه

يخچال زير پيشخوان براي نگهداري مواد غذايي، و پذيرايي از مهمانان و افراد خانواده، ايده جالبي است.

گاز روكار

گاز روكار جزيره آشپزخانه از آن جهت خوب است كه به آشپز اجازه مي‌دهد، به جاي نگاه كردن به ديوار، به تمام فضا تسلط داشته باشد. بهتر است گاز از هر طرف ۶۰ سانتي‌متر با لبه هاي كناري جزيره و حداقل ۱۵ سانتي‌متر با لبه عقبي جزيره فاصله داشته باشد. براي راه‌اندازي گازهاي برقي به يك مدار ۲۴۰ ولتي در زير گاز نياز داريد. براي گازهاي گازي هم يك كپسول كوچك گاز كفايت مي‌كند.

جنس پيشخوان جزيره آشپزخانه

استفاده از سنگ در آشپزخانه

سنگ گزينه‌اي مناسب براي جزيره آشپزخانه است؛ زيرا هم محكم است و هم در برابر حرارت و آب مقاوم است.

استيل ضدزنگ در آشپزخانه

در اشپزخانه‌هاي اداري و رستوران ها، بيشتر از پيشخوان‌هايي با جنس استيل ضدزنگ استفاده مي‌كنند. چرا كه در برابر حرارت، آب، رطوبت و انواع آلودگي مقاوم است.

استفاده از چوب در آشپزخانه

چوب يكي از بهترين گزينه‌ها براي خرد كردن مواد بر روي آن است. به علاوه اگر خط و خش روي آن بيوفتد، به راحتي مي‌توان آن را سمباده زد.

در آخر بايد به ياد داشته باشيد كه از جزيره آشپزخانه مطابق با نيازتان استفاده كنيد تا هم فضاي كافي براي كار در آشپزخانه فراهم شود و هم ظاهر آشپزخانه‌تان زيبا و مرتب باقي بماند. اضافه كردن مواردي كه از آنها هيچ استفاده‌اي نمي‌كنيد، تنها مساله را پيچيده‌تر مي‌كند.

منبع

مشاور ديجيتال ماركتينگ

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.