شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

با خيالي آسوده وسايل آشپزخانه خود را مديريت كنيد

نقش وسايل آشپزخانه در مدرن بودن هميشگي آشپزخانه

۴ بازديد

آشپزخانه از جمله فضاهايي است كه طراحي صحيح و مناسب آن ، مي تواند تاثير مثبتي روي افراد ساكن در آن خانه داشته باشد. از طرفي بسياري از ترفندهايي كه باب روز هستند، عمر كوتاهي داشته و بعد از مدتي كنار گذاشته مي شوند.اين نكاتي كه در ادامه گفته ميشود هميشه اتقاده ميشده و هنوز هم استفاده ميشود شما به راحتي براي تصديق حرف هاي ما ميتوانيد به به شبكه ي اجتماعي پينترست يا اينستاگرام سر بزنيد و متوجه اين ادعا بشويد

استفاده از گاز هاي روميزي در آشپزخانه هاي امروزي

امروزه استفاده از گازهاي برقي و گازهاي روميزي و دركل وسايل پخت و پز محبوبيت بسياري پيدا كرده اند . از جمله دلايل محبوبيت اين گازها مي توان به سرعت ، امنيت و زيبايي اشاره كرد. يكي ديگر از صفات مثبت اين گازها ، گرماي كمي است كه هنگام پخت و پز توليد مي كنند و محيط و سطوح را هم چنان خنك و قابل لمس باقي مي گذارند. از طرفي ، چون به استفاده از هود بزرگ نياز ندارند ، فضاي كم تري در آشپزخانه اشغال شده و دست طراح براي پياده كردن ايده هاي خلاقانه باز است.

عدم كور كردن پنجره ها در آشپزخانه هاي امروزي

سعي كنيد آشپزخانه را از انزوا درآورده و تا آن جا كه مي شود با بازشوها و به عبارتي پنجره ها ، فضا را زنده كنيد . ايجاد بازشوهاي بيش تر در آشپزخانه ، آشپزي را راحت تر و ميل به خوردن و جمع شدن افراد خانواده را در هنگام صرف وعده هاي غذايي افزايش مي دهد. از طرفي اين گونه طراحي ها ماندگار خواهند بود.يكي از ديگر اشتباهات چينش وسايل آشپزخانه مثل وسايل برقي آشپزخانه جلوي پنجره و كور كردن اينگونه فضاهاست.

انتخاب كانترهاي خاص در آشپزخانه هاي امروزي

جهت طراحي آشپزخانه ، استفاده از يك كانتر منحصر به فرد كفايت مي كند . زيرا در اين صورت عبور نور به ساير بخش ها راحت تر صورت خواهد گرفت و فضا پر نورتر خواهد بود و وسايل آشپزخانه بيشتر به چشم مي آبد. نورپردازي مناسب در در آشپزخانه هاي امروزي به لطف تكنولوژي، امروزه شاهد نورپردازي هاي خلاقانه تر و هوشمندتري هستيم . لامپ هاي نسل جديد با توجه به مصرف كم تر و عمر طولاني تر نسبت به لامپ هاي هالوژن و فلورسنت و نيز طرح هاي خلاقانه تر ، انتخاب ايده آلي براي استفاده در چنين فضاهايي هستند و باعث درخشش وسايلي كه از چنس استيل هستند مي شود مثل وسايل سرو غذا يا هر وسيله اي ديگر كه از اين جنس باشد. انتخاب رنگ سفيد براي در آشپزخانه هاي امروزي

آشپزخانه هاي سفيد رنگ هيچ گاه از مد نخواهند افتاد . با در نظر گرفتن رنگ كف و كاشي ها و ساير المان هاي موجود در فضا ، سعي كنيد تركيب بي نظيري را با رنگ سفيد خلق كنيد.رنگ سفيد هيچ گاه از مد نميوفتد و همين ويژگي اين رنگ است كه هميشه سفارش ميشود از وسايل آشپزخانه را سفيد بخريم.رنگ به كلي براي پس مينه ها بسيار مناسب است اين ادعا را حاي براي پشت زمينه هاي سايت ها يا شبكه هاي اجتماعي بزرگ هم ببينيد مثل پشت زمينه تلگرام يا خيلي از شبكه هاي اجتماعي ديگر

انتخاب كابينت هاي جادار در آشپزخانه هاي امروزي

به كارگيري كشوهاي جادار و عميق در آشپزخانه ، انباركردن و آشپزي را راحت تر خواهند كرد. از طرفي وسايل آشپزخانه دسته بندي شده و فضايي منظم تر و تميزتر خواهيد داشت.اين موضوع ديگر يك عادت تبديل شده كه براي برداشتن چاقو آشپزخانه يا قاشق به سراغ كشو ها ميرويم. استفاده كمتر از كابينت هاي بسته در يك كلام : كم تر بيش تر است. به جاي اشغال فضا با كابينت هاي كم مصرف ، آشپزخانه را به صورت باز طراحي كرده و با قرار دادن پنجره فضا را دلنشين تر كنيد . در صورتي كه براي نمايش آثار زينتي نياز به فضاي بيش تري داريد ، با نصب قفسه ها اين مشكل را حل كنيد .

استفاده از خطوط افقي در طراحي آشپزخانه هاي امروزي

در كنار به كارگيري عناصر شاخص و چشم گير ، از خطوط افقي استفاده كنيد . يك راه ساده براي استفاده از اين ترفند ، طراحي كابينت هاي بدون فاصله در راستاي افقي است. استفاده از كفپوش چوبي براي آشپزخانه چوب به جز زيبايي ، به فضاي آشپزخانه گرما و انرژي مي بخشد . از طرفي متريال چوب به راحتي با سبك هاي مختلف سازگار است . لازم به ذكر است ، مي توانيد از متريال هاي طرح چوب جهت ماندگاري بيش تر بهره ببريد.

استفاده از سينك هاي بزرگ در آشپزخانه هاي امروزي

وقتي در مورد سينك صحبت مي كنيم ، مهم ترين نكته عملكرد و كارايي آن است . استفاده از سينك هاي يك لگنه ، فضاي لازم را براي شستن ظرف ها و قرارگيري ظروف و ماهيتابه هاي بزرگ را فراهم كرده و از طرفي طراحي بسيار شيك و زيبايي نيز دارند.

منبع

مشاوره ي رايگان ديجيتال ماركتينگ

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.