شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

با خيالي آسوده وسايل آشپزخانه خود را مديريت كنيد

خريد وسايل آشپزخانه براي آشپزخانه هاي جزيره اي

۳ بازديد

جزيره آشپزخانه يك پيشخوان مستقل است كه جدا از ديگر كابينت‌ها و پيشخوان‌ها، درست در وسط فضاي آشپزخانه قرار مي‌گيرد. اين قطعه چند كاره به كارايي آشپزخانه افزوده و ظاهر آشپزخانه را زيبا مي‌كند.

 

در طراحي دكوراسيون آشپزخانه‌هاي امروزي، جزيره به يك عنصر ضروري بدل شده است. يك جزيره آشپزخانه، به كارايي آشپزخانه مي‌افزايد و نحوه كار در آشپزخانه را به كل تغيير داده است.حتي در خيلي از موارد از جزيره آشپزخانه به عنوان ميز غذا خوري نيز استفاده ميشود و براي تزيين در خيلي از خانه ها وسايل سرو غذا بر روي جزيره قرار دارد.

حداقل كاري كه يك جزيره انجام مي‌دهد، اين است كه يك پيشخوان اضافي و جاي بيشتر براي وسايل آشپزخانه اضافه مي‌كند. با اضافه كردن گاز، سينك ظرف‌شويي و صندلي به يك جزيره آشپزخانه، اين پيشخوان به تنهايي مركز فعاليت‌هاي زيادي در آشپزخانه مي‌شود. به همين خاطر است كه وقتي مي‌خواهيد آشپزخانه‌تان را توسعه دهيد، بيشتر طراحان و كابينت سازها استفاده از جزيره آشپزخانه در دكوراسيون خانه را توصيه مي‌كنند.

اندازه مناسب جزيره آشپزخانه چيست؟

يك جزيره آشپزخانه بايد فضاي كافي براي پيشخوان داشته باشد تا بتوانيد فعاليت‌هاي مورد نيازتان را بر روي آن انجام دهيد. به علاوه نبايد آنقدر بزرگ باشد كه فضاي آشپزخانه را به كل اشغال كند و اجازه حركت آزادانه در فضا را از شما بگيرد. در بيشتر آشپزخانه‌ها به جاي جزيره‌هاي ثابت و غير متحركت، از ميزهاي متحرك استفاده مي‌شود كه به راحتي روي كاشي و سراميك قابل جا به جايي باشد.

جزيره بيشتر در وسط آشپزخانه‌هاي بزرگ قرار مي‌گيرد. و اگر آشپزخانه كوچك باشد، جزيره در مرز بين اتاق نشيمن و آشپزخانه قرار مي‌گيرد. به هر ترتيب، جزيره را در هر كجاي آشپزخانه يا خانه كه قرار مي‌دهيد، مطمئن شويد به اندازه كافي با ديوارها و كابينت‌ها و ديگر وسايل فاصله دارد و جلوي رفت و آمد را سد نمي‌كند و استفاده از وسايل آشپزخانه مثل وسايل برقي آشپزخانه را سخت كند.

ارتفاع مناسب براي جزيره آشپزخانه چقدر است؟

معمولا ارتفاع استاندارد جزيره آشپزخانه، ۹۰ سانتي‌متر است. ولي اگر قصد داريد از آن به عنوان سطح كار استفاده كنيد، ۷۰ تا ۷۵ سانتي‌متر مناسب است.ارتفاع بايد به گونه اي باشد كه ديد كلي آشپزخانه كم نشود و كارايي وسايل را كم نكند مثلا اگر از خميرگير خانگي در خانه اصتفاده ميكنيد و جزيره ي نامناسب در آشپزخانه باشد كار با اين وسيله بسيار دشوار ميشود

 

اگر مي‌خواهيد از جزيره به عنوان ميز صبحانه استفاده كنيد، به ياد داشته باشيد كه فاصله سطح نشيمن صندلي با سطح پيشخوان جزيره، هميشه ۳۰ سانتي متر است. جزيره هر ارتفاعي كه داشته باشد، بايد اين فاصله حفظ شود.براي ديدن نمونه هاي جزيره در آشپزخانه بهترين راه استفاده از شبكه اجتماعي پينترست يا اينستاگرام است كه عكس هاي بسيار زيبايي در زمينه ي دكوراسيون منزل در اين شبكه هاي اجتماعي وجود دارد.

منبع

 

مشاوره ي رايگان ديجيتال ماركتينگ

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.