شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

با خيالي آسوده وسايل آشپزخانه خود را مديريت كنيد

نظافت وسايل آشپزخانه در شرايط كرونا

۱ بازديد

ويروس كرونا در بيش از ۱۸۰ كشور، از جمله ايران و بريتانيا، پخش شده است و جان بيش از ۴۵ هزار نفر را گرفته است.

اما اين بيماري چيست؟ چگونه پخش مي‌شود؟ شخص ناقل در چه زماني بيش از هميشه ديگران را آلوده مي‌كند؟

چگونه از خود محافظت كنم؟

بهترين كار شست‌وشوي مرتب و كامل دست‌ها است، ترجيحا با آب و صابون.

ويروس كرونا از طريق سرفه كردن بيمار پخش مي‌شود. ترشحاتي كه به خاطر سرفه در هوا پخش مي‌شود پر از ويروس است. اين ترشحات ممكن است از طريق استنشاق، يا با لمس سطوح آلوده به آن و سپس دست زدن به چشم‌ها، بيني و دهان وارد بدن شما شود.

لذا استفاده از دستمال هنگام سرفه و عطسه، لمس نكردن صورت با دستان آلوده، و دوري كردن از افراد مبتلا در كاهش شيوع اين ويروس نقش مهمي ايفا مي‌كند.

اما كارشناسان پزشكي عقيده دارند كه استفاده از ماسك(ماسك ها داراي درجه بندي خاصي هستند) صورت اقدام محافظتي موثري نيست.

علائم ويروس كرونا چيست؟ 

اين ويروس باعث عفونت ريه‌ها مي‌شود. نخستين علامت بيماري تب است و سپس سرفه خشك كه مي‌تواند به مشكلات تنفسي نيز منتهي شود.

سرفه بايد جديد و پيوسته باشد، يعني سرفه زياد براي مدتي بيش از يك ساعت، يا سه نوبت يا بيشتر سرفه ظرف ۲۴ ساعت (اگر شما در حالت عادي سرفه مي‌كنيد، ممكن است از حالت عادي بدتر باشد).

به گفته دانشمندان، ميانگين زمان لازم براي بروز علائم ۵ روز است، اما در بعضي‌ها ممكن است خيلي بيشتر طول بكشد. سازمان بهداشت جهاني مي‌گويد كه دوره كمون اين بيماري تا ۱۴ روز طول مي‌كشد.

گزارش‌هايي نيز مبني بر از دست رفتن حس بويايي و چشايي دريافت شده است.

تعداد افرادي كه در شبكه‌هاي اجتماعي مثل فيسبوك و اينستاگرام از فقدان حس بويايي و چشايي مي‌گويند افزايش پيدا كرده است و تست ويروس كروناي بعضي از آن‌ها نيز مثبت بوده است به همين دليل از دست رفتن اين دو حس جزو علائم اين بيماري محسوب شده است.

چرا نظافت و بهداشت آشپزخانه و وسايل آشپزخانه تا اين حد با اهميت است؟

آشپزخانه را ميتوان پر رفت و امد ترين منطقه خانه به حساب آورد به دليل اينكه تنها جايي كه افراد خانه همه دور همه جمع ميشوند اكثر اوقات آشپزخانه است و بر همين اساس ميتوان گفت وسايل آشپزخانه ميتواند محل تجمع كرونا باشد.وسايل آشپزخانه اي كه بيشترين دتسرسي را دارند بيشتر خطرناك هستند مثل چاقوها بشقاب،وسايل برقي آشپزخانه،وسايل سرو و...

البته نبايد از ميز و صندلي آشپزخانه هم غافل شد و بايد هميشه با مواد شوينده ضد عفوني شوند.ضد عفوني كردن مواد خوراكي هم بسيار با اهميت است و بايد به اين نكته توجه داشت كه مواد را قبل از پخت بايد خوب شست و شو داد مخصوصا گوشت ها براي پخت كباب و وسايل پخت و پز كباب و مرغ  و وسايل پخت و پز سوخاري ها

 

 

سرعت شيوع چقدر است؟

روزانه ده‌ها هزار مورد جديد ابتلا به ويروس كرونا از سراسر دنيا گزارش مي‌شود. اما گمان مي‌رود كه مقامات بهداشتي شناخت دقيقي از كليه موارد ابتلا ندارند.

اين ويروس در پي بروز در چين حالا دارد به سرعت در خيلي از كشورهاي ديگر نيز شيوع پيدا مي‌كند.

۶۷ روز طول كشيد تا اين ويروس ۱۰۰ هزار نفر را آلوده كند - اما آلوده كردن ۱۰۰ هزار نفر بعدي تنها ۱۱ روز طول كشيد و ۱۰۰ هزار نفر بعد از آن نيز تنها ۴ روز

 

منبع:سايت

 

مشاور ديجيتال ماركتينگ

 

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.